Profiteer van de voordelen van de Captur Bi-Fuel bij Auto Indumij
Ontdek de nieuwe Captur Bi-Fuel bij Auto Indumij

Nu bestelbaar bij Auto Indumij: de nieuwe Captur Bi-Fuel!

Renault introduceert de nieuwe Renault Captur Bi-Fuel. Deze Captur is uitgerust met de nieuwe TCe 100 Bi-Fuel motor en speciaal ontwikkeld voor het rijden op LPG. Met de nieuwe TCe 100 Bi-Fuel motor bespaar je aanzienlijk op je autokosten, terwijl je aan comfort en betrouwbaarheid geen consessies hoeft te doen.  

Hoe werkt Bi-Fuel?

Het principe van Bi-Fuel is eenvoudig; de normale benzinetank van de auto blijft gehandhaafd. Er is een LPG tank af-fabriek ingebouwd die de plaats van het reservewiel innneemt. De auto start automatisch op benzine maar schakelt na een een korte opwarmperiode automatisch over op LPG. Is de 32 liter grote LPG tank leeg? Dan schakelt de software terug naar de benzinetank. Gecombineerd ontstaat zo een mooie actieradius van maar liefst 1000 kilometer!

LPG tanken is heel eenvoudig. De vulopening van LPG is erg fraai achter de brandstofklep weggewerkt.  Zo wordt hert design van de nieuwe Captur niet verstoord door een extra LPG aansluiting. Via een verloopstuk, dat eenvoudig te monteren is, kun je de LPG vulslang aankoppelen. Doormiddel van een hendel over te halen en een knop op de LPG pomp in te drukken kun je de tank vullen. De LPG pomp slaat automatisch af wanneer de maximale vulling van 80% bereikt is. Dit is een Europees vastgesteld criterium. Een LPG tank mag nooit voor meer dan 80% gevuld zijn. Sowieso zijn de veiligheidseisen voor het rijden op LPG erg hoog. De dikte van de wand van de tank en de extra beveiligings- en overdrukbescherming zorgt ervoor dat je net zo zorgeloos op LPG rijdt als je als benzine- of dieselrijder gewend was. 

Schoon rijden

LPG is niet alleen erg veilig, het is ook nog een van de schoonste brandstoffen. Dat wordt beloond door een lager af te dragen bedrag aan BPM. DIt resulteert in extra voordelige aanschafprijzen voor de Bi-Fuel modellen van Renault. Op de Captur bespaar je al € 300,- ten opzichte van de benzineuitvoering! 

Voordelig rijden 

Was het rijden op LPG vroeger alleen weggelegd voor de echte kilometervreter, tegenwoordig is LPG al heel snel interessant.  Door de komst van de moderne G3 installaties en de beperkte verhoging op de motorrijtuigenbelasting, is het rijden op LPG al vanaf 5.000 kilometer per jaar interessant. Bekijk ook eens de uitgebreide voorbeeldberekening op onze Clio Bi-Fuel infopagina. 

Nieuwe Captur Bi-Fuel: tijdelijk introvoordeel bij Auto Indumij

Wanneer je nu kiest voor een nieuwe Renault Captur Bi-Fuel, profiteer je van € 1.300,- introvoordeel bij Auto Indumij. Zo rijd je al weg met een nieuwe Captur Bi-Fuel Life vanaf € 20.490,-

 Ja, stuur mij een Captur Bi-Fuel offerte

Captur TCe 100 Bi-Fuel Life

Captur Intens aanbieding Auto Indumij

Normaal  € 21.790,-

Nu met introvoordeel vanaf € 20.490,-

Je bespaart € 1.300,- 

 

 Ja, stuur mij een Captur Bi-Fuel offerte

 

En dat is inclusief; 

  • LPG installatie af-fabriek
  • Handige LPG vulopening achter de tankdop
  • LPG tank op plaats van het reservewiel
  • Geen ruimteverlies in de kofferbak
  • Actieradius van tot wel 1000 kilometer

Veelgestelde vragen over LPG

Sinds de introductie van BI-Fuel in Nederland hebben de verkoopadviseurs van Auto Indumij veel vragen gekregen. We hebben de meest gestelde vragen voor je verzameld, mét een antwoord! Handig van Auto Indumij!

 

Is LPG goed verkrijgbaar?

Ja! LPG is op dit moment de enige voor het milieu minder belastende brandstof. De verkrijgbaar is uitstekend want je kunt bij ruim 1200 stations in Nederland terecht. Ook in het buitenland is LPG goed verkrijgbaar. Zo kun je op de website lpgwijzer.com heel gemakkelijk zien waar in Europa LPG verkrijgbaar is, maar ook de website mylpg.eu vinden wij een aanrader. En mocht je onverhoopt een keer zonder gas komen te zitten dan schakel je toch gewoon over op benzine.

  

Is het rijden op LPG "schoon"?

Ja!  LPG zorgt voor minder CO2 en NOx. Tot wel 74% minder NOx ten opzichte van dieselvoertuigen!

  

Is het rijden op LPG gevaarlijker dan het rijden op benzine of diesel? 

Nee, absoluut niet!  LPG voertuigen moeten aan zeer strenge keuringseisen voldoen. De LPG tank heeft allerlei veiligheidsmechanismen waardoor gevaar haast uigesloten is. Ook is de tank van een bijzonder sterk en dik soort staal gemaakt.

 

Blijft er genoeg kofferbakruimte over met een LPG-installatie?

Ja, in een Bi-Fuel Renault blijft kofferbakruimte over met een LPG-installatie. De tank wordt namelijk geplaatst op de plek van het reservewiel waardoor je qua bagageinhoud niets inlevert. Wel vervalt daarmee de optie van het reservewiel maar daarvoor is met de huidige techniek een goed alternatief beschikbaar.

 

Zijn er dan helemaal geen nadelen?

Ja. Er zijn twee kleine nadelen. De iets hogere motorrijtuigenbelasting die door de overheid gerekend wordt. Daarnaast is het brandstofverbruik op LPG hoger dan op benzine. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd met de voordeligere LPG prijs aan de pomp. 

Disclaimer

De informatie op deze pagina is tot stand gekomen op basis van de op 27 februari 2020 beschikbare info. Alle info op deze pagina is onder voorbehoud en deze dient slechts als indicatie. Er kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleend. Typefouten voorbehouden. Wij adviseren je voor een actuele berekening van de voordelen van BI-Fuel contact op te nemen met één van onze verkoopadviseurs.