Nieuwe Renault Zoe. Elektrisch rijden bij Auto Indumij

Ontdek de nieuwe Renault ZOE bij Auto Indumij

Elektrisch rijden was nog nooit zo aantrekkelijk!

Auto Indumij presenteert denieuwe Renault ZOE die ook door autopers met veel lovende woorden werd ontvangen. Hoe kan het ook anders? Met zijn 52kwh accupakket bereikt de ZOE een actieradius van 395km WLTP* staat de nieuwe Renault ZOE klaar om elke dag op pad te gaan. De nieuwe ZOE heeft een sterke uitstraling en staat voor Easy Life. Want je laadt hem niet alleen snel op, hij is ook muisstil en accelereert lekker vlot. Maar niet alleen op technisch vlak biedt de Renault ZOE veel nieuws. Ook het design is volledig vernieuwd. Ontdek het nieuwe moderne en vooral sportieve design en laat je verrassen. Ben jij ook klaar voor het nieuwe elektrische rijden? 

Nieuw ZOE design

Aan de buitenzijde vallen meteen de C-shape full LED koplampen op en de nieuwe carrosseriekleuren. Onze favoriet is Bleu Celadon, die je ook op onze website al meermaals bent tegenkomen.  Deze frisse kleur past erg goed bij de nieuw gelijnde motorkap en design van de voorbumper. Loop je even verder om de ZOE dan vallen de achterlichten op; voorzien van dynamische LED richtingaanwijzers. Het nieuwe design van de velgen maakt het plaatje compleet. Hier staat een volwassen auto, klaar voor de toekomst en volledig elektrisch!

 

Elektrisch rijden: even stekkeren

Elektrisch rijden, hoe werkt dat nou precies?  Om dat goed te kunnen begrijpen moet je eerst weten dat er twee verschillende soorten spanning zijn. Wisselspanning en gelijkspanning, of stroom. Bij wisselspanning loopt de stroom van de plus naar de minpool en weer terug. De stroom wisselt van richting. De stroom die uit ons stopcontact komt, is wisselspanning.  

Bij gelijkspanning of stroom lopen de elektronen slechts één kant op. Van plus- naar minpool.

De meeste apparaten werken op gelijkspanning. Om één en ander te laten werken heb je een omvormer nodig, die wisselspanning kan veranderen in gelijkspanning. Vaak gebeurt dit doormiddel van de batterij of adapter van het apparaat. 

Wanneer je over een elektrische auto spreekt, zijn er in feite drie manieren om op te laden: thuis, met wisselstroom uit het stopcontact of een wallbox, op een openbare plek met een publieke laadpaal of langs de snelweg met een snellader. Om te kunnen opladen heb ik in het geval van geen snellader een laadsnoer en een laadpas nodig. Het proces is zo beveiligd, dat de laadcyclus pas begint als alle connectoren goed met elkaar verbonden zijn. Een persoonlijke pas voorkomt dat stroom gestolen kan worden. Wanneer de auto onverhoopt ontkoppeld wordt, stopt het laadproces. 

 

De nieuwe Renault ZOE; overal opladen

De Renault ZOE is uniek in zijn klasse. Je kunt de batterij van de ZOE overal opladen: thuis, op straat, op het werk, bij winkelcentra en supermarkten of langs de snelweg. De unieke Caméléon-lader van de ZOE maakt het mogelijk om elke lading wisselstroom van 2,3kW uit het stopcontact tot maximaal 22kW zelf om te zetten naar gelijkstroom om de batterij versneld op te laden. Er is geen enkel ander automerk dat tot zulke hoge vermogens AC (wisselstroom) kan omzetten naar DC (gelijkstroom). Het opladen met een vermogen van 22kW, gaat 3-6 keer sneller dan bij elke andere concurrent op dit vermogen.

Opladen is sowieso een feest bij de ZOE. Kies je ervoor om onderweg op te laden? Langs de snelweg kun je terecht bij de bekende ketens. Die bieden DC snelladers aan. In ongeveer een half uur “tank’ je er een actieradius van 150 kilometer bij. Voordeliger is het echter om thuis op te laden doormiddel van wallbox of publiek oplaadpunt. De handige MyRenault app maakt het mogelijk om de ZOE voor gebruik naar wens te koelen of te verwarmen. Het mooie is dat dit niet van de capaciteit van de batterij af gaat.  

 

Nieuwe R135 (100kw) motor

De nieuwe R135 motor van de Renault ZOE biedt een ongekende verbetering van het rijplezier. De motor heeft een hoger vermogen voor betere tussenacceleraties. De nieuwe versnellingspookknop van de automatische transmissie biedt een extra functionaliteit. Door de B-stand te selecteren kun je in stadsverkeer met één pedaal rijden. De auto remt af wanneer je het “gas” pedaal lift en gaat weer vooruit zodra je het pedaal weer intrapt. In de normale D-stand is dit effect nihil waardoor het rijcomfort in de nieuwe ZOE weer is toegenomen.

Nieuw Design interieur Renault ZOE

Nieuw design interieur

Het interieur is compleet vernieuwd. Meest in het oog springend zijn de gebruikte materialen. In de ZEN uitvoering zijn de materialen 100% recyclebaar. Zo is de dashboardbekleding gemaakt van oude PET flessen en autogordels. Het grote  TFT display recht voor de bestuurder voorziet in alle belangrijke informatie en het aanwezige navigatiesysteem laat de aanwezige laadpalen in de directe omgeving zien. En ben je onderweg en is je smartphone bijna leeg?  Geen probleem! Met de inductielader in de nieuwe ZOE wordt jouw smartphone heel gemakkelijk draadloos opgeladen! 

Ontdek het interieur van de nieuwe Renault ZOE bij Auto Indumij

Disclaimer

*395km actieradius WLTP gebaseerd op een ZOE met 15” velgen. Het WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) is een nieuw Europees testprotocol dat beter aansluit bij de daadwerkelijke verbruikswaarden van het voertuig. De actieradius is afhankelijk van diverse factoren zoals de plaats van gebruik, rijstijl, weersomstandigheden en de belading van de auto. De oplaadtijden en bijgeladen actieradius zijn afhankelijk van temperatuur, vermogen van het laadpunt, rijstijl en laadstatus van de batterij.