Renault Bi/Fuel, rijden op LPG; is dat iets voor mij?
Renault Bi Fuel, is dat iets voor mij?

Renault introduceert: Bi-Fuel. Het schoon en zuinig rijden op LPG

Op gas moet je koken, is een uitspraak die je vroeger weleens hoorde. Toch was LPG al in de jaren 80 erg populair en voor veel mensen een uitstekende keuze om extra voordelig kilometers te maken. 

 

G3 installaties

In de afgelopen jaren heeft men de LPG techniek steeds verder doorontwikkeld. De eerste systemen waren voorzien van gasverdampers, die eind jaren '90 werden vervangen door nieuwe sterk verbeterde systemen. In die periode deden de eerste geregelde LPG installaties ( G3 installaties ) hun intrede. G3 installaties zijn autogasinstallaties die dankzij het gebuik van moderne technieken aan de hoogste emissie-eisen voldoen. Ook kwamen er compactere tanks beschikbaar die op de plaats van het reservewiel gemonteerd konden worden zodat de inhoud van de bagageruimte in tact bleef. Maar er was nog een ander voordeel!  Koos je eind jaren '90 voor een LPG G3 installatie dan kreeg je zelfs een korting op de houderschapsbelasting in verband met de lagere uitstoot. 

 

Renault en LPG, van oudsher een goed huwelijk

De motoren van Renault zijn altijd een goede combinatie geweest met LPG. Door de "harde" kleppen waren de motoren uit de Renault Safrane, de Scénic en de eerste generaties Laguna en Espace uitermate geschikt voor LPG.  Dat geldt ook nu voor een aantal van de nieuwste Renault modellen, zoals de Renault Clio en de nieuwe Captur. 

 

LPG bezig met een comeback

In de afgelopen jaren is de belangstelling voor LPG toegenomen. Ook  Renault heeft de focus gelegd op de doorontwikkeling van de LPG motor met als uitgangspunt het duurzame karakter van Renault te versterken. Een auto op LPG stoot immers veel minder schadelijke stoffen uit dan een auto op benzine of diesel.  Het resultaat van alle inspanningen mag er zijn; de nieuwe Bi-Fuel motoren van Renault voldoen niet alleen aan de hoogste eisen maar onderscheiden zich ook door de grote actieradius en de comfortabele rijeigenschappen. 

Introductie Renault Bi-Fuel modellen kop

Renault introduceert de nieuwe Bi-Fuel modellen voor de Clio en nieuwe Captur 

Introductie Renault Bi-Fuel modellen

 

Eind vorig jaar introduceerde Renault een nieuwe generatie Bi-Fuel motoren. 

Het bijzondere aan de Bi-Fuel motoren is dat deze specifiek als LPG motor zijn ontwikkeld. Kleppen, zuigers, inspuitmomenten en andere technische componenten zijn aangepast zodat ze optimaal bestand zijn tegen het rijden op LPG. De Bi Fuel modellen bieden dan ook zowel op LPG als op benzine uitstekende rijeigenschappen.  Een ander voordeel is dat de LPG installatie af fabriek wordt ingebouwd. Dit betekent dat ook de LPG installatie binnen de fabrieksgarantie valt. 

 

Net zo makkelijk tanken als je gewend was.

Tanken van met je Renault Bi-Fuel is net zo makkelijk als je altijd al gewend was. De vulopening om LPG te tanken is netjes weggewerkt achter dezelfde klep waar ook je benzinedop zit. Je krijgt minder vieze handen tijdens het tanken van LPG, omdat je handen niet in aanraking komen met de brandstof, zoals bij de benzine- of dieselpomp.

 

Al vanaf 5.000km per jaar interessant

Wanneer is het rijden op LPG interessant? Dat antwoord is eenvoudig te geven. Voor een auto op LPG (dus ook de Bi-Fuel modellen van Renault) betaal je iets meer houderschapsbelasting dan voor een vergelijkbare benzineauto. Ook ligt het verbruik van LPG iets hoger dan dat van een vergelijkbare benzineauto. Aan de andere kant is de prijs voor een liter LPG aan de pomp een stuk gunstiger dan benzine of diesel. Op dit moment scheelt het tot wel bijna € 1,- per getankte liter! Door de LPG en benzinetank heb je daarnaast een actieradius, waaraan alleen een dieselauto kan tippen: tot wel 1.000km voordat je een tankstation moet opzoeken! Met dit systeem is de actieradius onbeperkt: benzine kan in alle tankstations getankt worden en LPG is in Europa verkrijgbaar in gemiddeld 1 op de 4 tankstations. Als je de cijfers naast elkaar zet zie je dat rijden op LPG interessant wordt als je meer dan 5.000km per jaar rijdt. Hier geldt ook, hoe meer je rijdt, hoe groter je besparing! 

Wil jij ook besparen op jouw autokosten? Bekijk dan hieronder onze Bi-Fuel intro aanbiedingen. 

Clio TCe 100 Bi-Fuel Zen

Clio Bi Fuel

Normale vanafprijs: € 18.590,-

Tijdelijk voor:    € 16.490,-

Introvoordeel:   €   2.100,-

De voordelen van het rijden op LPG (Bi-Fuel)

  • Bespaar op je autokosten al vanaf 5.000km per jaar
  • Motor speciaal ontwikkeld voor het rijden op LPG
  • Schoner voor het milieu
  • Actieradius tot wel 1.000km
  • Af fabriek ingebouwde installatie, op plaats van reservewiel
  • Geen verlies van kofferbakruimte
  • Volledige fabriekgarantie (tijdelijk 5 jaar tot 100.000km!)

 

 Meer info Clio Bi-Fuel met introvoordeel

Captur TCe 100 Bi-Fuel Life

Ontdek de Renault Captur Bi-Fuel bij Auto Indumij

Normale vanafprijs: € 21.090,-

Tijdelijk voor:    € 19.490,-

Introvoordeel:   €   1.600,-

De voordelen van het rijden op LPG (Bi-Fuel)

  • Bespaar op je autokosten al vanaf 5.000km per jaar
  • Motor speciaal ontwikkeld voor het rijden op LPG
  • Schoner voor het milieu
  • Actieradius tot wel 1.000km
  • Af fabriek ingebouwde installatie, op plaats van reservewiel
  • Geen verlies van kofferbakruimte
  • Volledige fabriekgarantie (tijdelijk 5 jaar tot 100.000km!)

 

Meer info Captur Bi-Fuel met introvoordeel